Det där om att bestämma sig

Sitter hemma i Karlstad med en jordgubbssmoothie i handen och grubblar över livet. Det är inte så att jag funderar, utan jag grubblar verkligen. Det handlar om hösten och om att jobba eller inte jobba. Det där med skola har jag redan valt bort. Jag vet att om jag vill får jag vara kvar på jobbet även i höst (och jag vill vara kvar så länge det går), problemet är väl att jag inte har någonstans att bo isåfall och att jag och Martin har bokat en två veckor lång resa mitt i hösten. Som det känns just nu vore det bästa att jobba september och oktober, resa i november och sen låta det bli vinter. Problem nummer 1: hitta någonstans att bo i två månader. Problem nummer 2: vi vet inte förrän i slutet av augusti om Martin får jobba kvar i höst. Problem 3 (visserligen något mindre än de andra två): hitta nån bra resa i november istället.

Åååå, jag blir galen av att gå runt och inte veta säkert hur allt kommer bli!! Just nu önskar jag att jag var en sån där som bara tänker "äsch det löser sig, det gör det alltid" och sen slutar grubbla över saken. Grejen är ju den att jag vill meddela min chef så snart som möjligt också så att hon vet om hon ska leta efter någon ny om jag inte stannar.

Jag satsar på att lite träning och att sova på saken får saker och ting att klarna tills imorgon.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0